Jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe?


Jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe?
2018-10-29
Zbilansowana dieta to jeden z ważniejszych czynników wpływających na zdrowie. Świadomość co do jej znaczenia dla zachowania zdrowia wciąż rośnie.

owe? Odpowiedzi przyniesie startująca, już VIII, edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku”.

 

Zbilansowana dieta to jeden z ważniejszych czynników wpływających na zdrowie. Świadomość co do jej znaczenia dla zachowania zdrowia wciąż rośnie. Wyzwaniem pozostaje jednak to, jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe, a następnie jak ich przestrzegać. W ramach startującej, VIII już, kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku” zrealizowane zostaną działania wspierające konsumentów w zmianie postaw żywieniowych. Organizatorem programu jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Za strategię i jej realizację odpowiada agencja PR Hub oraz Rebel Media. Działania obejmą media relations oraz influencer marketing, a także kampanię radiową oraz inicjatywy skierowane do specjalistów i studentów.

 

Prawidłowe żywienie, którego podstawę powinny stanowić warzywa, owoce i przetwory z nich pochodzące, na przykład soki, jest bardzo istotnym elementem wpływającym na ogólny stan zdrowia. Świadomość tego faktu w społeczeństwie jest coraz większa.  Z badań przeprowadzonych na grupie mam wynika, że 71% z nich wie czym jest zbilansowana dieta[1]. Jednak często jest to wiedza deklaratywna. Jedną z barier, na którą wskazywali respondenci w badaniu z 2015 roku[2] był brak czasu. – W dobie ciągłego pośpiechu oraz braku czasu, konsumenci, zarówno dorośli jak i dzieci, nie odżywiają się tak jak, wiedzą że powinni. Boją się wysiłku, z którym utożsamiają zmianę i nie potrafią oprzeć się dotychczasowym, nieprawidłowym nawykom. Dlatego niezbędne jest uświadomienie konsumentom, że zdrowie leży w ich własnych rękach. Ważne jest też wskazanie jak, w prosty sposób podejmować i realizować świadome decyzje żywieniowe. Dlatego działania w ramach VIII edycji „5 porcji warzyw, owoców lub soku” będą miały na celu, zainicjowanie realnej zmiany postaw konsumentów – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

 

Działania komunikacyjne i edukacyjne realizowane będą przez kanały dostoswane do miejsc, w których dziś znajdują się odbiorcy kampanii – w internecie z dużym zaangażowaniem influencerów, w radiu oraz w prasie. Agencja PR Hub do komunikacji zaprosi merytorycznych liderów opinii, specjalistów i ekspertów ds. żywienia – dietetyków, lekarzy oraz naukowców, z niezależnych instytucji m.in.: Instytutu Żywności i Żywienia, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Collegium Medicum UJ. W ramach nowej edycji prowadzone będą również działania skierowane do specjalistów zaangażowanych w kształtowanie świadomości żywieniowej i postaw konsumentów – lekarzy i dietetyków, a także do studentów.

 

Kampania potrwa do końca września 2019 roku. Finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz Sponsorów – członków KUPS.

Program sfinansowany ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Organizator Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.

[1] Raport z badania ilościowego IQS dla Stowarzyszenia KUPS, marzec 2018 r. Badanie CAWI Panel, ogólnopolska, matki dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, klasy 2-3, N=203

[2] Badanie KUPS, mamy dzieci w wieku 3-12 lat, N=200, CATI (wykonane w lutym 2015 r. przez Millward Brown)

Ostatnio dodane artykuły:

Gorący trend 2024 w medycynie estetycznej – REGENERACJA! Gorący trend 2024 w medycynie estetycznej – REGENERACJA!
Zatrzymać upływ czasu – to marzenie większości z nas. Piękne, ale czy realne? Naprzeciw naszym oczekiwaniom wychodzą nowoczesne zabiegi medycyny estetycznej, które kładą nacisk na rewitalizację oraz regenerację skóry.

Jesienny koktajl z pomarańczą, melonem i imbirem – na odporność i dla mocnych, zdrowych zębów Jesienny koktajl z pomarańczą, melonem i imbirem – na odporność i dla mocnych, zdrowych zębów
Kiedy letnie dni stają się coraz krótsze, a słońce coraz rzadziej rozpieszcza nas swoimi promieniami zwiastując jesienną aurę, warto zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie od środka.

Obrót to dopiero początek. Debiut polskiej bazy obrotowej Avionaut IQ Orbit Obrót to dopiero początek. Debiut polskiej bazy obrotowej Avionaut IQ Orbit
Polski producent fotelików samochodowych Avionaut prezentuje swój najnowszy produkt - bazę obrotową IQ Orbit.

Najczęstsze przyczyny ingerencji w nasz wygląd Najczęstsze przyczyny ingerencji w nasz wygląd
Jakie są najczęstsze przyczyny ingerencji w wygląd?

Polki pragną zmian Polki pragną zmian
Jak zaakceptować siebie i odnaleźć wsparcie w walce z kompleksami?

więcej »

Najczęściej czytane artykuły:

Gorący trend 2024 w medycynie estetycznej – REGENERACJA! Gorący trend 2024 w medycynie estetycznej – REGENERACJA!
Zatrzymać upływ czasu – to marzenie większości z nas. Piękne, ale czy realne? Naprzeciw naszym oczekiwaniom wychodzą nowoczesne zabiegi medycyny estetycznej, które kładą nacisk na rewitalizację oraz regenerację skóry.

Jesienny koktajl z pomarańczą, melonem i imbirem – na odporność i dla mocnych, zdrowych zębów Jesienny koktajl z pomarańczą, melonem i imbirem – na odporność i dla mocnych, zdrowych zębów
Kiedy letnie dni stają się coraz krótsze, a słońce coraz rzadziej rozpieszcza nas swoimi promieniami zwiastując jesienną aurę, warto zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie od środka.

Obrót to dopiero początek. Debiut polskiej bazy obrotowej Avionaut IQ Orbit Obrót to dopiero początek. Debiut polskiej bazy obrotowej Avionaut IQ Orbit
Polski producent fotelików samochodowych Avionaut prezentuje swój najnowszy produkt - bazę obrotową IQ Orbit.

więcej »